Du & Jag

Han satt där på en bänk och sa inte ett ord,

han tog fram ett paket cigg, tändaren

och började röka.

det gjorde ont att se han på det sättet.

Han tog av sin stora svarta hatt och kliade sig i håret

han såg bekymrad ut.

Hans händer var taniga och gråa, vad hade han gjort?

Jag vågade inte stå stilla för länge, så jag närmade mig.

Men nej, jag vågade inte röra på mig mer än mina korta steg framåt!

Jag var rädd. Rädd för vad?

att han skulle göra mig illa?

Nej, han såg för upptagen ut.

 

  • Hej! Sa jag och log.
Han svarade mig inte.
  • Mår du bra? Behöver du hjälp?
fortfarande lika tyst.
Han reste på sig tog sin hatt och sa
" Varje dag börjar med nya möjligheter"
och gav sig iväg.
Foto : Mille

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0